lørdag 14. september 2024

Gud bygger sin menighet . . .

Denne helga er jeg så heldig at jeg får være med om bibelhelg på Gjøvik med temaet: «Å tjene Gud som den jeg er med det Gud gir.» Det handler mest om din og min bevissthet om vår identitet i Kristus og hvilke ressurser som er til vår disposisjon.

Jeg er her i Gjøvik i vissheten om jeg er Guds medarbeider og en levende stein i et åndelig tempel. Disse tankene har røtter i Guds eget ord, og jeg tror nok Gowans hadde disse versene i tankene da han skrev dagens vers:

For vi er Guds medarbeidere,
og dere er Guds åkerland, Guds bygning.

1 Korinterbrev 3:9

Kom til ham, den levende steinen, som ble vraket av mennesker, men er utvalgt og dyrebar for Gud, og bli selv levende steiner som bygges opp til et åndelig hus!
1 Peter 2:4-5a

Ingen kommentarer: