tirsdag 1. januar 2013

Epilog

Det kan virke litt rart at den første refleksjonen i et nytt år er en epilog, men da jeg de siste 40 dagene av 2012 tok for meg Rick Warrens bok ”Målrettet liv” – ble det naturlig å skrive en epilog som start på det nye året. Denne lille historien er nok et bevis på at Gud ser de små detaljene i livet mitt.

Den 21. november i fjor skrev jeg en begrunnelse for å velge å "Målrettet liv" som bakgrunn for refleksjonene i siste del av 2012. I ”De neste 40 dagene” fortalte jeg om den lille boka som kom som et lite ”smil fra Vårherre” mens vi ventet på avklaring av tjeneste i Øst-Europa. I den fasen hadde vi også involvert noen bønnevenner i England, men det eneste de visste var at vi hadde fått en forespørsel. Disse fire: Sue, Alec, Henriette og Jim, opplevde forskjellige ting som bekreftet at det var Herrens vilje, men ønsket å dele det med oss ansikt til ansikt. 


Det skjedde først drøye tre måneder senere – nærmere bestemt den 21. mai 2004. Vi lyttet til alt det spennende som de fire kunne fortelle, og vi vitnet om alt det vi hadde opplevd. Jeg kom også inn på morsomheten med ”mikroboka”. Henriette kunne nesten ikke vente til jeg var ferdig: ”Har du kjøpt originalen?” Jeg svarte avkreftende på det. ”Da faller det på plass!” sa hun. ”Hver gang jeg drar på reise sånn som nå, pleier jeg å ta med en bok fra bokhylla hjemme. Enten leser jeg den selv, gir den bort eller gjør begge deler. Jeg ber også om at Gud skal hjelpe med til å velge den rette boka. Denne gang ba han meg ta med en bok som jeg egentlig ikke hadde tenkt å lese igjen. Jeg har den her i veska!”

Bildet til høyre forteller resten.Gud ser detaljene i livet mitt og ditt:

Ja, hvert hårstrå dere har på hodet, er talt.
Så vær ikke redde! Dere er mer verdt enn mange spurver.
Matteus 10:30-31
Dagens ’manna’
Gud ser meg! Jeg trenger ikke bekymre meg i 2013 heller!
PS - Jeg ber om at Henriettes bønn om velsignelse: "May this book bless you both and many others!" har blitt hørt gjennom de siste 40 dagene med blogging!

Ingen kommentarer: