onsdag 11. april 2012

”Heiagjengen”

Jeg har skrevet om ”Klanen” tidligere, og at jeg er imponert over deres trofaste støtte til det de elsker og tror på. Når jeg leser dagens vers får jeg sterke assosiasjoner til en ”heiagjeng”:
    Derfor, når vi har så stor en sky av vitner omkring oss, så la oss legge av alt som tynger, og synden som så lett fanger oss inn, og med utholdenhet fullføre det løpet som ligger foran oss.
    Hebr 12:1
Jeg har ikke bibelsk belegg for at de som har gått foran faktisk heier på meg når jeg fullfører løpet mitt, men jeg liker å leke med tanken at det er slik det er. Uansett opplever jeg at deres vitnesbyrd heier meg fram. Jeg har mange tanker om framtidige skriveprosjekter. Et av dem er å sammenfatte ’min sky’ – d.v.s. å skrive om mennesker som ved sin tro har hatt innflytelse på mitt liv og hjulpet meg til å fullføre løpet. Noen av dem har jeg allerede nevnt i tidligere blogger – f. eks.: Wiseman.

Dagens ’manna’:
    Jeg vil ’heie’ mennesker fram i deres trosløp!

Ingen kommentarer: