tirsdag 1. juni 2010

Skuffet? Spør dere om jeg er skuffet?

Det var Didrik Solli-Tangens reaksjon på spørsmålet fra VG etter at han kom på 20. plass under finalen i Telenor arena – og avisen innleder: Han slo ikke an hos det europeiske publikumet, men nektet å deppe etter nedturen..

Jeg skal ikke påstå at han ikke snakket sant. Det kan være viktig å fokusere på alt det positive han tross alt har fått være med om. Likevel, han er sikkert ikke skridd sammen særlig mye annerledes enn folk flest, og vi faller ofte i fristelsen til å si det vi mener er ”politisk” korrekt.

Noen tar med seg en slik holdning også inn i Guds relasjonen, men der er det ikke nødvendig å ”spille et spill!”:
    Folk, stol alltid på Gud,
    øs ut for ham det som fyller hjertet!
    Gud er vår tilflukt.

    Sal 62:8–13
Han vet allerede hvordan jeg har det, og vil gjerne høre meg si det – det stoler jeg på uansett dagsform og hva hjertet er fylt med.

Ingen kommentarer: