søndag 12. april 2009

Toner i Åsen

Om et par timer er jeg ved Åspaviljongen og synger påskesalmer. Om du tenker deg Drammen som et menighetslokale, vil det si at vi står på ”plattformen” med fullt hornorkester! Det fleipes litt med ”oss gærne” som bruker en fridag til å stå opp tidlig for å gå ut i morgenkjølen og synge og spille. Jeg har vært med om dette på mange steder over hele kloden. I USA i 1994 skulle det skje ved soloppgang som var ca. kl. 05:00 – som igjen betydde at vi måtte opp to-tre timer tidligere. Da jeg mye senere på dagen (kl.10:30) snakket med en kommandør om dette, var responsen med et smil: ”Og jeg som trodde Jesus led for at vi skulle slippe å lide!”.

Vel, jeg gleder meg. Tenk å få juble ut enda en påskemorgen: Jesus lever! Det er ikke et ork – det er en seiersfest! … og vi kommer ikke til å være alene. Mange drammensere slår følge opp den bratte stien for å være med. Ha en flott festdag du også!

Ingen kommentarer: