tirsdag 15. november 2011

Krystallklart

Noe av det som fascinerte meg da vi flyttet til Island for snart 30 år siden, var hvor ”klart” det var der. På dager med ”klarvær” virket det som om sikten var ubegrenset – ja, jeg syntes at jeg så klart helt inn i horisonten.

Årsakene kan ha vært flere. Det var godt med ”trekk” i lufta, og med lite trafikk og fornybar energi i jordvarmen, var det minimalt med forurensing.

Guds vilje er krystallklar:
    ”…det han vil, han som har sendt meg, er at jeg ikke skal miste noen av alle dem han har gitt meg, men reise dem opp på den siste dag. For dette er min Fars vilje, at hver den som ser Sønnen og tror på ham, skal ha evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag.”
    Joh 6:37-40
Klarere kan det ikke sies, men med lite ”trekk” i lufta, travel ”trafikk” og forurensing fra ”fossile” brennstoffer i stedet for fra en fornybar kilde, kan det være vanskelig å få øye på.

Se også: Gave med tapsgaranti

Ingen kommentarer: