tirsdag 29. juni 2010

Anne Marie Reinholdtsen

I dag skal jeg i Anne Maries begravelse. Det har vært sagt og skrevet mye flott om Anne Marie siden hun brått ble forfremmet til herligheten lørdag den 19. juni. Jeg takker Gud for det eksempel og vitnesbyrd hun har vært for meg personlig.

I flere situasjoner har Magna og jeg fått høste frukter av Anne Marie og Harolds engasjement for Guds rike. Vi tok over etter dem i Akureyri og i Moldova så vi sporene etter et stort engasjement fra Kristiansand – hvor Anne Marie var en av de store pådriverne.

”Se, Guds lam” sa Døperen Johannes og pekte på Jesus slik at to av hans disipler valgte å følge Jesus isteden *.

Mange har hørt Harold og Anne Marie synge: ”Se, min Konge kommer…hør basunens toner lyder, jeg får se ham som han er” og – jeg tror det er blitt disipler av det også. Nå har Anne Marie fått se ham som han er. Mange andre vil få se det på grunn av hennes tjeneste og vitnesbyrd. Jeg lyser fred over hennes minne.

* Joh 1:35-42

Ingen kommentarer: