mandag 28. juni 2010

Pust i bakken

Jeg kom over denne plakaten for et par dager siden – og så med engang det morsomme paradokset. Det er vel knapt noen tid som er bedre for en ”pust i bakken” enn sommeren.

"Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til?" er spørsmålet i dagens bibelord *.

Det kan godt være at plakaten ble hengt opp med et ”glimt i øye” – så i dette tilfellet er det ”glimtet” jeg ser og ikke ”flisa”. Påminnelsen fra Jesus tar jeg med uansett.

Men jeg har med plakaten av en annen grunn: Vi nærmer oss ferie og jeg, som folk flest, kommer til å ta en pust i bakken. Jeg kommer likevel til å blogge, men nå kommer jeg til å skifte fokus til et tema. Fra og med 1. juli vil jeg fokusere på ”Hellighet”, og det kommer jeg til å gjøre i seks til åtte uker. Jeg regner med at jeg "åpner igjen i september" med refleksjoner over dagens bibelord. Ha en velsignet sommer!

* Matt 7:1-3

Ingen kommentarer: