lørdag 10. august 2024

I ord, gjerning og sannhet . . .

«Skal du slutte nå?» 
spør venner når de hører at jeg er blitt pensjonist.
 
Min tro og mitt kall er først og fremst en reaksjon på Guds grenseløse kjærlighet vist til alle mennesker gjennom Jesus.

Så lenge det er reaksjonsevne åndelig og mentalt, vil det kun være fysikken som eventuelt begrenser aktiviteten. 
Det er herlig å vite at identiteten i Kristus er holdbar i all evighet også når det kognitive og fysiske svikter.

Ukas Gowans-vers er en takk og en kjærlighets-erklæring til kallet. I gjendiktningen har jeg valgt tittelen «Evig din!». 

I Jesus har Gud utvalgt alle til å få del i denne kjærligheten. Det er opp til meg og alle mennesker om vi vil takke «ja» til invitasjonen. I det øyeblikket et menneske takker «ja» - er det utvalgt i ham – og evig hans!

Mine barn, la oss elske, ikke med tomme ord, men i gjerning og sannhet.
1 Johannes 3:18 
____________________________
Publisert på FACEBOOK

Ingen kommentarer: