lørdag 30. mars 2024

Hvis du har grepet livet - vis det!

«Døm selv om det er rett i Guds øyne å adlyde dere mer enn ham. Men vi kan ikke la være å tale om det vi har sett og hørt.» sa Peter og Johannes da de ble bedt om å slutte med å fortelle om Jesus.
Apostelgjerningene 4:19-20

Jeg klarer ikke la det være jeg heller!

Vi snakker ofte om mennesker som blir «radikalt frelst». Jeg vokste opp med troen som en naturlig del av livet. Sett fra utsiden var det ingenting radikalt med min ‘overgivelse’ til Jesus, men det var starten på et radikalt liv fordi jeg ble grepet av Jesus, og slik er det fortsatt.

Jeg klarer ikke la være å formidle det jeg har sett og hørt. Jeg gjør det gjennom samtale, forkynnelse, musikk, bøker, internett og dikt, slik jeg nå har gjort i gjendiktning av John Gowans’ dikt.

De aller fleste av de totalt 144 diktene er samtaler med Vårherre. Dagens dikt er et unntak. Men det er ikke vanskelig å be bønnen: 
«Å Herre – grip meg slik at jeg bruker alle anledninger til å formidle ditt liv og din nåde på en god og troverdig måte»!

Velsignet påskehelg!
___________________________
Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer: