lørdag 16. mars 2024

Å være en 'bro' til BROEN . . .

Jeg har en nesten desperat lengsel etter å se flere mennesker komme til tro og ta imot frelsen i Jesus Kristus slik at de kan oppleve Guds grenseløse nåde og kjærlighet.

De drøye to årene jeg bodde i Tromsø før jeg dro på offisersskolen i 1974 (ja det er 50 år siden), var jeg veldig ofte på gata og evangeliserte.

Jeg brukte materiell som var inspirert av Billy Grahams forkynnelse, og en av favorittene var bro-illustrasjonen – der korset er tegnet inn som en bro over synden som skiller menneskene fra Gud.

Korset viser at det er Jesus og det han gjorde, som er broen.
Jeg siterer ofte verset: 
«slik Kristus er, er vi i denne verden» 
1 Johannes 4:17b

Jesus sa tydelig: 

«Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv og ta sitt kors opp og følge meg.» Matteus 16:24

Kombinasjonen av disse versene gjør at jeg kan identifisere meg med Gowans’ tanke om at jeg som en disippel kan være en bro til Jesus Kristus. Han alene er broen som er sterk nok til å bære vekten av alle mennesker. 

Det inkluderer meg og deg som tror, og alle som vil.
Dersom du vil, er det bare å fortelle ham at du tar imot det han har gjort for deg og at du får det uforskyldt av bare nåde – så høyt er du elsket!
__________________________________
Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer: