lørdag 20. januar 2024

Finstemt instrument

Mennesker fascinerer meg – og jeg blir fort glad i dem. Alle er unike. Alle har gaver, evner og sin egen personlighet.

David er inne på det samme i en av sine salmer:

Jeg takker deg for at jeg er så underfullt laget. Underfulle er dine verk, det vet jeg godt.
Salme 139:14

David var unik, sånn som du er og jeg – og likevel er vi alle skapt i det samme bildet - Guds bilde. At vi likevel kan være veldig forskjellige, forteller oss mye om Guds kjærlighet til mangfoldet.

Det har vi over hele verden og i vår umiddelbare nærhet. Det kan føre til «spenninger» - og vi trenger spenningene også. Det kan det til og med bli vakker musikk av.

Gud elsker alle, og velger vi ham som Maestro kan vi til og med bli samstemte og spille i harmoni med det instrumentet Gud har skapt oss som.
__________________________
Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer: