lørdag 13. januar 2024

Gud bryr seg om . . .

«Jeg ber ikke om at du skal ta dem ut av verden, men at du skal bevare dem fra det onde.»
Johannes 17:15

Jesus ba dette kort tid før han døde og stod opp igjen – og han visste at hans etterfølgere noen uker senere skulle være igjen da han dro opp til himmelen.

Når verden viser seg fra sin onde side, er det godt å vite at han fortsatt ber for dem som er hans etterfølgere i 2024.

Det inkluderer meg, og det er jeg takknemlig for. Jeg trenger masse forbønn, og jeg tror mange ønsker det samme. At noen ber for oss, er et signal om at de bryr seg om oss. Jeg tror alle bønner blir hørt, men det betyr ikke at alle bønner får et svar – og slettes ikke alltid det svaret vi helst ville hatt.

I går feiret Magna og jeg "åtte ekstra år med liv" etter møtet med en selvmordsbomber i Istanbul. Jeg tror Jesus ba for oss da også - ikke fordi vi overlevde, men fordi han ber for oss også når det ikke skjer slik vi ønsker - han vet best, og da er vi trygge.

På grunn av verdens uro på så mange fronter akkurat nå, deler jeg et Gowans-dikt som jeg synes passer.

Gud bryr seg om!

 – Også du er inkludert i den omsorgen!

Ingen kommentarer: