lørdag 6. januar 2024

Den gode latteren

Jeg elsker en god latter – og det gjør ingenting om den er på min bekostning. Jeg tror også at Vårherre ler sammen med meg, og noen ganger av meg.

Bibelen er tydelig på at han både kan glede og fryde seg. Da har nok også latteren romslig plass.

Herren din Gud er hos deg,
en helt som frelser.
Han fryder og gleder seg over deg og viser deg på ny sin kjærlighet. Han jubler over deg med fryd.
Sefanja 3:17

Noen ganger synes jeg nesten at jeg kan høre ham.

Det kan skje når jeg «møter meg selv i døra» eller tenker tanker som forstyrrer realitetene i en utfordring, og tro om ikke englene ler med de også. De er jo våre medtjenere.

Det er lov å le også når gradestokken har satt ny rekord med -36,8 og vannet har frosset, men jeg er så glad for vi har det varmt og det er fortsatt ved i bua!
____________________
Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer: