lørdag 1. februar 2014

Flere grunner til å drikke

I går skrev jeg litt om å drikke for å unngå å bli dehydrert – både i fysisk og i åndelig betydning. Men i åndelig betydning er det flere grunner til å drikke enn hensynet til egen sunnhet:
«Den som tror på meg, fra hans indre skal det, som Skriften sier, renne elver av levende vann.»
Joh 7:38
Å ”drikke dypt av Ånden” er viktig for flere enn meg selv. Et møte med en troende medvandrer kan være veldig forfriskende. Jeg merker at det renner ”elver av levende vann” fra ham eller henne. Når vi forlater hverandre kjenner jeg meg som et rikere menneske. Treffpunktet vi har hatt har gitt energi i stedet for å tappe energi. Alle trenger slike møter. Tenk om det alltid var slik. Det gir grunn til å drikke mer!

Dagens ’manna’:
Andre er en god grunn til å drikke dypt av Ånden.
--------------------------------------------------
* "Drikk dypt av Ånden" er en bok av Peter Halldorf som jeg anbefaler på det aller varmeste.
Denne refleksjonen er en del av et Dypdykk i Johannes

Ingen kommentarer: