onsdag 29. juni 2011

Stor kraft

Jeg ”overdrev” litt da jeg hadde løsnet en vegg i grunnmuren og skulle dytte den ut. ”Jeg må bruke alle superkreftene mine!” deklamerte jeg for barna våre. Særlig den yngste ble mektig imponert over superkreftene til pappa da veggen falt.

Jeg brukte riktignok alt jeg hadde av krefter, men ville neppe ha imponert en voksen mann. Grunnen til at veggen falt var ”forarbeidet”. Jeg hadde
stått i timevis og hakket til det kom en sprekk på hver side av veggen.
Med stor kraft bar apostlene fram vitnesbyrdet om Herren Jesu oppstandelse
Apg 4:33
En slik enhet krever timevis med bearbeiding. Vi må vise storsinn og ikke gi opp, for det står også at ” stor nåde var over dem alle.” Den store nåden kommer over fellesskapet, når den store nåden er i fellesskapet. Hvis jeg skal være med å skape enhet må jeg være raus med nåden!

Ingen kommentarer: