torsdag 10. mars 2011

Perlekjedet mitt

Jeg har jobbet 13 måneder i barnehage. Det ble noen meter med ”perlekjede” i den tiden – men "perlene" havnet som regel tilbake i boksen. Når jeg skriver om perlekjedet ”mitt”, er det ikke ”fysisk” og da kan det være at første assosiasjon for de fleste er musikalsk - jfr. Glenn Millers ”String of pearls”. Men da jeg leste dagens tekst, var min første tanke: ”For et perlekjede! Et slikt trenger jeg!”:
    Sett derfor all deres iver inn på å la troen føyes sammen med et rett liv, og det rette livet med innsikt, innsikten med selvbeherskelse, selvbeherskelsen med utholdenhet, utholdenheten med gudsfrykt, gudsfrykten med søskenkjærlighet og søskenkjærligheten med kjærlighet til alle.
    2 Pet 1:5–11
Disse åtte perlene er sikkert vakre hver for seg, men for å kunne komme til sin rett må de føyes sammen. Peter skriver at det vil føre til handling og frukt. Jeg får sjekke perlekjedet i dag slik at frukthøsten blir det den kan bli!

Ingen kommentarer: