fredag 11. juni 2010

Høres din røst?

Det er snart kongress og årets tema er ”Sendt til verden”. I de forskjellige møtene vil det bli fokus på hva vi er sendt til verden som. Åpningsmøtet vil fokusere på at vi er sendt til verden som en ”røst”.

I den forbindelse har vi forsøkt å lage et kort multimedia-innslag som får oss til å tenke på om vi blir hørt i 2010.

Menigheten i Laodikea fikk en hilsen om at Jesus står ved døren og banker, og så kommer utfordringen:
    Om noen hører min røst og åpner døren, vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg.
    Åp 3:19–22
Det er ganske dramatisk hva jeg går glipp av dersom jeg ikke hører den røsten. Jeg tenker også på hvor mange som går glipp av dette fellesskapet fordi det er så få som vil være Herrens røst i 2010. Og enda mer ettertanke: Høres min røst som Herrens røst – eller virker den bare distraherende?

Ingen kommentarer: