onsdag 14. april 2010

Oppbrudd

Livet mitt har vært fullt av oppbrudd. På mange måter har det gjort livet utrolig rikt. Jeg har alltid snakket om at det er viktig å leve med ”løse teltplugger”. Samtidig må jeg være ærlig og innrømme at det er slitsomt i lengden.

Til sommeren blir det høyst sannsynlig flytting igjen. Det at vi har vært usikker på tidspunkt for flytting siden vi kom fra Moldova for snart tre år siden, medvirker til slitasje.

Riktignok skal vi ikke flytte langt, men det er likevel snakk om å endring av ”permanent bosted”. ”Permanent” blir et litt underlig ord ettersom det for mitt vedkommende blir snakk om 34. flytting (inkludert flyttinger innen samme by) – men det skulle bare mangle - jeg er jo ganske voksen ;-)
    Så lot han sitt folk bryte opp som småfe,
    som en hjord i ørkenen førte han dem.
    Han ledet dem trygt, så de ikke var redde

    Sal 78:52–54
Jeg kan vitne om at jeg kjenner meg igjen i dette.

1 kommentar:

Jan Risan sa...

Man kan lett bli rastløs, men det er greit, så lenge man ikke er rotløs. Vi vet hvor vi har våre røtter, Jostein!