fredag 25. september 2009

Amazing!

Forunderlig! Jeg gleder meg over ting jeg mestrer og forstår – som f. eks. da jeg i Murmansk for få dager siden oppdaget at ikke all russisk-kunnskapen var forsvunnet. Men jeg gleder meg også stadig mer over mysteriene - det jeg ikke forstår. Jeg tror det er fordi evnen til å undres er med på å gjøre livet mitt rikere. Derfor er det godt at ny innsikt som regel alltid avdekker nye områder med undring. Dermed blir jakten på dypere innsikt også en jakt på mer undring.
    For Far elsker Sønnen og viser ham alt det han selv gjør. Og han skal vise ham større gjerninger enn dette, så dere skal undre dere.
    Joh 5:20
I samme avsnittet sier Jesus: «Min Far arbeider helt til nå...», og det tror jeg ikke han har sluttet med. Med andre ord gir Far meg stadig nye grunner til å undres. Den evnen ber jeg om å få beholde til jeg dør. Jeg undres på hvordan det da blir å møte Ham(?) – til og med den undringen gjør livet mitt rikere.

Ingen kommentarer: