mandag 3. august 2009

ZZZZZZZZ

… en flue? …en som sover?
På landstedet vårt har jeg bygd et anneks i den gamle utedoen. Jeg sov der i sommer. Jeg forbinder utedoer med fluer. Men selv om jeg sov på en utedo og hørtes ut som en flue så skjedde det ingen forandring med meg – jeg er fortsatt ikke blitt flue.
    Mange skal si til meg på den dagen: 'Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?' Da skal jeg si dem rett ut: 'Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett!'
    Matt 7:21–29
De, som Jesus beskriver her, sier det som høres riktig ut og gjør det som tilsynelatende er rett, men de er likevel ikke kjent av Jesus. De er ikke blitt ”kristne” – de bare ”oppfører seg” sånn. De er der de andre kristne er, men forvandlingen har ikke funnet sted.
Veldig alvorlig. Kanskje overskriften "ZZZZZZZZ" beskriver tilstanden? Det må ropes et ”Våkn opp!” – vårt land trenger en vekkelse!

Ingen kommentarer: