søndag 2. august 2009

Tålmodige sørlendinger

Jeg er gift med en sørlending. I sitt sommerkåseri på radioen i går sa Øyvind Thorsen at: Sørlendingene er så tålmodige at de sår tuntre.
Vel, min bedre halvdel har i hvert fall plantet frukttrær og jeg måtte ut å ta et bilde av ”den kommende høst”. Jeg har ikke smakt på frukten enda og vet ikke om det er et godt tre, men jeg vet at gartneren gjør en god jobb. Frukt er et tema som går igjen hos mange av ”bidragsyterne” i Bibelen

– Jesus er ikke noe unntak:
    Et godt tre bærer god frukt, et dårlig tre bærer dårlig frukt. Et godt tre kan ikke gi dårlig frukt, og et dårlig tre kan ikke gi god frukt. Hvert tre som ikke bærer god frukt, blir hogd ned og kastet på ilden. Derfor skal dere kjenne dem på fruktene.
    Matt 7:15-20
Sitatet er hentet fra Bergprekenen og er myntet på profetene. Men frukten er viktig uansett hvilken tjeneste man har i Guds rike.
Se også: ”Drømmen om Torstein”. Ha en velsignet og fruktbar dag!

Ingen kommentarer: