lørdag 31. august 2024

Tal Herre, jeg er din tjener . . . *

Magna og jeg er på Island og i morgen skal jeg tale på gudstjenesten. Jeg hadde begynt å forberede meg til å tale på favorittspråket mitt (islandsk) men siden det blir en multispråklig forsamling blir det tale på engelsk - det flyter nok litt lettere 
🙂 .

Med referanse til Gowans-diktet tror jeg har fått et budskap for vår tid.

Diktene fra Gowans kommer oftest i den rekkefølgen de har i originalbøkene og dagens er det første av de fem som er igjen. Bønnen det inneholder passet sikker godt da Gowans skrev det for mange tiår siden – det passer godt i Kragerø, det passer godt på Island og det gjør det sikkert der du er også. 

FACEBOOK

* Dette er starten på et refreng av en sang står i Frelsesarmeens sangbok (min tekst)

Ingen kommentarer: