lørdag 24. august 2024

Majestet, Konge i evighet . . .

Da jeg var korpsleder i Bergen for 30 år siden, var det en av de eldre soldatene som kom til meg etter et møte og sa: «Det er ikke all den nye lovsangen som jeg forstår meg på, men når vi synger ‘Majestet, Konge i evighet’ gjør det noe med meg!» 

Det gjorde noe med folk i alle aldre da Jesus oppfylte profetien på ‘palmesøndag’:

«Bryt ut i jubel, datter Sion!
Rop av glede, datter Jerusalem!
Se, din konge kommer til deg,
rettferdig og rik på seier,
fattig er han og rir på et esel,
på en eselfole.»

Sakarja 9:9

Det gjør noe med meg når jeg inviterer Kongen inn i livet mitt i dag også. Velkommen skal han være. Jeg vet det gjør noe med meg.
__________________________
Publisert på FACEBOOK
English version of the poem in this LINK

Ingen kommentarer: