lørdag 11. mai 2024

Retten til å være Guds barn . . .

Norsk akademisk ordbok beskriver «barnekår» som å være privilegert når det gjelder kår, vilkår, stilling som man som barn har (i forholdet til foreldre, foresatte e.l.). Det handler altså om barns rettigheter i kraft av å være barn.

Jeg er privilegert som har ‘rett’ til å kalle meg Guds barn: 

«Men alle som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn.» 
Johannes 1:12

Jeg er bestefar med voksne barnebarn og enda et barnebarn er underveis. Kanskje jeg til og med en gang får lov til å oppleve å bli oldefar? – og så skriver Johannes at jeg fortsatt er et GUDS BARN. 

Hvilken nåde og glede det er å få lov til å være barn hele livet. 

Jeg er glad i kjærlighetskapittelet til Paulus, hvor han skriver at han la av det «barnslige» da han ble voksen. 

Jeg håper at det er forskjell på å være barnSlig og å være barnlig. For barnlig i min tillit og kjærlighet til min Far ønsker jeg å være til jeg møter ham ansikt til ansikt.
___________________________
Postet på FACEBOOK 
English version of: Son's of God
 

Ingen kommentarer: