lørdag 27. april 2024

«Ingen stein skal behøve å rope i mitt sted!»

I går kveld holdt jeg andakt på en flott fest hvor vi merket Guds nærvær i god sang og godt fellesskap. 

Jeg tok  utgangs-punkt i Jesu svar til fariseerne da han dro inn i Jerusalem. De ville at han skulle stoppe alle til-hengerne som ropte:

«Velsignet er han, kongen, som kommer i Herrens navn! Fred i himmelen og ære i det høyeste!»

Jesus svarte:
«Dersom de tier, skal steinene rope.» (Lukas 19:38-40)

Jeg er enig med en kollega som en gang sa: «Ingen stein skal behøve å rope i mitt sted!», men hva om steinene, ja, hele skaperverket roper ut en lovsang til Vårherre?

Jeg måtte selvfølgelig lese den fantastiske bønnen som John Gowans har gitt oss i ukas dikt. 

Jeg ber om at hele livet mitt må bli en tilbedelse.




Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer: