lørdag 14. oktober 2023

Kjærligheten tar aldri slutt!

Aldri før i min levetid har verden virket mer kaotisk enn den gjør i dag. Jeg tror veldig mange føler det samme. 

Samtidig er kontrastene store mellom min hverdag, og hverdagen i andre deler av verden.

Jeg ber for ukrainere, russere, mot antisemittisme og for jøder og palestinere, for afghanere som rammes av jordskjelv, flom-ofre, tørke-ofre og ofre for kynisk menneskehandel, og nære venner som sliter med store helsemessige utfordringer.

Du verden så mye bedre alt hadde vært om vi kunne elske hverandre som mennesker. For kjærligheten tåler alt og utholder alt og er det største av alt som skal bestå i all evighet.*

Det skjer heldigvis fortsatt mye godt i verden. Midt i alt det onde finnes det alltid noen som vil godt, som risikerer sine egne liv for å redde andre. Jeg ber for dem også!

Paulus henter et bilde fra idretten: 

«Alle som deltar i kamplekene, må nekte seg alt. De gjør det for å vinne en seierskrans som visner, vi for å vinne en som aldri visner.» 
1 Korinterbrev 9:25

Jeg vet ikke om det passer helt i ditt hode, men dagens Gowans-refleksjon om å holde fast lenge nok til å vinne, tar jeg som en oppfordring til å holde ut når det er tøffe tak.

Kjærligheten seirer til slutt!

* Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Kjærligheten tar aldri slutt.
1 Korinterbrev 13:7-8a
_________________________
Postet på FACEBOOK -

Ingen kommentarer: