lørdag 23. mars 2019

რა არის შესაბამისი თაყვანისცემა?

თუ დავაკვირდებით იმ ეკლესიებს, რომლებიც იზრდებიან - ერთ-ერთი თვისება გახლავთ ის, რომ ადამიანები დადიან ეკლესიაში, რადგანაც ადამიანებისათვის თაყვანისცემა არის შესაბამისი (2). მე რომ ჩავატარო ღია გამოკითხვა, და ვკითხო ადამიანებს, რას ნიშნავს შესაბამისი თაყვანისცემა, დარწმუნებული ვარ, პასუხების ფართო ნუსხას მივიღებ. ვფიქრობ, ასაკი, კულტურული წარმომავლობა, მოლოდინები, ურთიერთობები, ბალანსი მიმღებსა და მწარმოებელს შორის, იქნება ის ფაქტორები, რომლებიც გავლენას მოახდენენ პასუხზე.

დარწმუნებული ვარ, რომ მნიშვნელოვანია თაყვანისცემის დაგეგმვა ყველა ამ ფაქტორის გათვალისწინებით. არასდროს უნდა დავივიწყოთ იესოს სიტყვები:
„ღმერთი არის სული და მისი თაყვანისმცემლებიც სულითა და ჭეშმარიტებით უნდა სცემდნენ თაყვანს.“
იოანე 
4:24
მე ვცხოვრობ იმ კულტურაში, რომელიც განსხვავებულია იმ კულტურისაგან, სადაც მე გავიზარდე. მრავალი კუთხით, მე საერთოდ არ ვარ კულტურულად რელევანტური. მე ვერ მოვაჩვენებ თავს, რომ მოლდოველი, ქართველი, ან რომელიმე სხვა კულტურის წარმომადგენელი ვარ, რაც ასე განსხვავდება ჩემი კულტურისაგან. თუმცა მე შემიძლია ვიყო აუთენტური და მართალი თაყვანისცემაში. მე შემიძლია ძალისხმევა არ დავიშურო დავამყარო ურთიერთობა ადამიანებთან, რომელთაც მე ვხვდები და შემიძლია ვილოცო, რომ იესოს სიყვარული გადმოიფრქვევა ჩემგან. მე შემიძლია გავამხნევო სხვა კულტურის წარმომადგენლები რათა ისინი იყვნენ აუთენტურნი და მართალნი თაყვანისცემაში და მონახონ ის გამოხატულება, რომელიც მათ აკავშირებს მათი ასაკობრივი ჯგუფის და კულტურის ადამიანებთან.

რამოდენიმე წლის წინ, მე კავშირი მქონდა ეკლესიის წარმომადგენლებთან, სადაც უმეტესად შავი ტყავის ტანსაცმელში ჩაცმული ახალგაზრდები იყვნენ, რომლებიც ატარებდნენ პირსინგს და ჯაჭვებს. მე ვერ ვიზიარებდი მათ სტილს, მაგრამ მესმოდა მათი სწრაფვა. რამოდენიმე წლის განმავლობაში, მე ჩართული ვიყავი უაზარმაზარ „ქრისტიანულ სპორტულ გაერთიანებაში“ ნორვეგიაში. მათ ჩემთან საერთო ჰქონდათ ის, რომ იყვნენ ახალგაზრდები, აქტიურები სპორტში და ჰქონდათ ქრისტიანული რწმენა. წლების მანძილზე ისინი იწვევდნენ პენსიონერ „მოხუც“ პასტორს (1), როგორც მთავარ მქადაგებელს ზაფხულის ბანაკების დროს, სადაც იკრიბებოდა ასობით ახალგაზრდა. მიზეზი: მოხუცი პასტორი იყო აუთენტური, მართალი და სავსე სწრაფვით კომუნიკაციის დროს. იგი სიცოცხლის მომტანი იყო.

„ციური მანნა“ დღეისათვის:
აუთენტურობა, სიყვარული და ცხოვრება შესაბამისია ყველა კულტურაში.
--------------------------------------------
(1) ედინ ლვოვა (1920-2014) - აუთენტურობა, სიყვარული და ცხოვრება!
(2) გენერალ ბრაიან ფედლის „მისიისკენ მოწოდების“ :
მოწოდება თაყვანისცემისკენ: ჩვენ უნდა ვიზეიმოთ ღმერთის გამომსყიდველობითი სიყვარული ჩვენი თაყვანისცემის მეშვეობით, კულტურულად შესაბამისი გზების ძიებით, რათა ერთად შევიკრიბოთ და თაყვანი ვცეთ და მადლობა მივუძღვნათ ღმერთს როდესაც მივდივართ და ვესალმებით ხალხს. 

Ingen kommentarer: