lørdag 3. november 2018

Що таке "одне" хрещення?

Відразу може здатися доволі важко знайти відповіді на питання, що таке "одне" хрещення й "одна" віра. У світлі таких дискусій протягом всієї історії Церкви, часто все зводиться до питання хрещення малюків або дорослих, і чи слід сприймати обряди як символ, або чи відбувається "відпущення гріхів" при виконанні якихось обрядових елементів або через сам обряд.

В принципі Павло посилався на декілька видів хрещення. Він запитав учнів в Ефесі, яке хрещення вони прийняли. Коли Павло дізнався, що це було хрещення Івана, він звернувся до них, внаслідок чого вони хрестилися в ім'я Господа Ісуса (1). Після цього Павло поклав на них руки, і вони хрестилися Духом Святим.

Коли Павло говорив про пращурів, він писав, "що всі христились у Мойсея, у хмарі та в морі,"(2). Це вказує на те, що хрещення - це перехід в нову фазу життя у новому напрямку.

У своєму вченні про збереження єдності духа в союзі миру (3), де він також пише про одне хрещення, я не думаю, що Павло не був хрещений у воді чи не був хрещений Святим Духом всередині. Я вважаю, що він думав суто про те, що ми "хрещені в смерть Ісуса". Це Хрещення є "одним" і однаковим для всіх народжених згори віруючих. То як різні церкви воліють вшановувати це відповідає тому факту, що ми з'єдналися з Ним подобою смерті Його (4). Ісус також говорив про свою власну смерть, як про хрещення (5).

Я вважаю, що контекст про "одне" хрещення посилює цю інтерпретацію. "Одна" надія передбачає, що я виріс у Христа подобою Його смерті, то будемо з'єднані з Ним подобою його воскресіння. (6). Тому що, якщо я стверджую, що у мене є "один Господь, це може статися тільки після того, як моє его помре з Ним, щоб я ожив у Ньому. Зважаючи на це, я бачу лише одне справжнє хрещення. То як церкви воліють символізувати це не матиме ніякої цінності, якщо це не веде людей до життя Воскресіння як нових творінь у Христі Ісусі.

'Манна' на сьогодні:
Є лише "одне" хрещення, яке об'єднує нас з Христом і один з одним.
__________________________________________
(1) Діяння Апостолів 19:3-4
(2) 1 Коринтян 10:2
(3) Докладіть всіх зусиль, аби зберегти єдність духу в союзі миру. Одне тіло, один дух, як і були ви покликані в одній надії вашого покликання. Один Господь, одна віра, одне хрищення…(До Ефесян 4:3-5) Ефесянам 4: 3-5
(4) Римлянам 6:3-4
(5) Луки 12:50
(6) Римлянам 6:5* Thanks to Bodil Østergreen for letting me use this picture of the cross she bought in Assisi. On FB she writes: God stretches out his hand to you. You can choose whether you want to accept God's hand and stretch your hand to your fellow human beings.

Ingen kommentarer: