onsdag 2. november 2016

Det handler om frisk frukt hele livet

Jeg vet at frukttrær har begrenset levetid, men jeg blir fascinert av å se et gammelt tre med frisk og frodig frukt. Selv om jeg fortsatt føler at jeg har krefter, overskudd og livsmot, er jeg fullstendig klar over jeg nærmer meg den gruppen som bærer merkelappen «eldre», og jeg merker at det egentlig er helt greit!

Dessuten blir jeg hele tiden oppmuntret av Guds ord og jeg elsker å komme sammen med Guds folk i tilbedelse og tjeneste. Dagens vers er derfor svært oppmuntrende for eldre, Guds ord og Herrens hus:

De rettferdige skyter opp som palmer,
de vokser seg høye som sedrer på Libanon.
De er plantet i Herrens hus
og blomstrer i forgårdene hos vår Gud.
Ennå i alderdommen bærer de frukt,
de er friske og frodige.

Salme 92:13-15
Dagens ‘manna’:
Så lenge det er liv er det frisk frukt
-------------------------------------

Ingen kommentarer: