lørdag 26. april 2014

Presteparodier

På påskeaften var det gjensyn med noen av presteparodiene til Rolv Wesenlund. Det var moro å se igjen, og heldigvis tror jeg at det har skjedd en positiv utvikling når det gjelder formidling av evangeliet både fra leg og lærd.

Det kan jo gjøres veldig enkelt. Slik mannen som var født blind gjorde det da han svarte på hvordan øynene hans ble åpnet:
Han svarte: «En som heter Jesus, laget til leire og smurte på øynene mine og sa: ‘Gå til Siloa-dammen og vask deg!’ Jeg gikk dit, og da jeg hadde vasket meg, kunne jeg se.»
Joh 9:11
Det enkleste er ofte det beste – særlig når de som spør kan merke en forskjell. For meg er det viktig å jevnlig stille spørsmålet: «Hva er det med livet mitt som kan få folk til å spørre ‘Hvordan’

Det kan jo hende at jeg har et enkelt svar. Jeg håper det.

Dagens ‘manna’:
Det enkle er ofte det beste
-----------------------------
Denne refleksjonen er en del av et Dypdykk i Johannes





Ingen kommentarer: