mandag 20. mai 2013

Mer å se!

I dag returnerer vi fra en fantastisk tur til Finnmark. 17. mai-feiring i Kirkenes og påfølgende pinsestevne i Tana. Jeg har vært i Øst-Finnmark tidligere, men det er alltid mer å se – og med Solfrid og Karstein som flott vertskap ble det mange muligheter for det - tusen takk! 

Jeg har vært på pinsestevne før, men det er alltid mer å ”se” - og med Den hellige ånd som vertskap ble det muligheter for det - tusen takk!
 

Natanael tok imot Filips utfordring. Han kom og så. Ble sett og trodde. Da sa Jesus:
«Tror du fordi jeg sa at jeg så deg under fikentreet?» sa Jesus. «Du skal få se større ting enn dette.»
Joh 1:50
For en som tror det han ser, er det alltid et løfte om at det er mer å se. Derfor er det heller ingen ”kvote” når jeg jakter på mer åndelig innsikt. Troens øye ser lenger enn den menneskelige horisonten. Natanael ble inkludert i et løfte som ikke bare gjaldt ham selv men ”dere”. Johannes er veldig tydelig på at det gjaldt alle som ville komme for å se. I morgen skal jeg stanse for det veldig spesielle som Jesus lovte av vi skulle få se. Selv om jeg bare aner konturene av hva det kan bety, bekrefter det overskriften, som også blir dagens ’manna’:

For en som tror er det alltid mer å se!
--------------------------------------------------
Denne refleksjonen er en del av et Dypdykk i Johannes

Ingen kommentarer: