torsdag 15. mars 2012

Å bli sett!

Jeg innrømmer gjerne at det er godt å bli sett, men det gjør meg faktisk enda mer godt når jeg opplever at det har vært verdifullt for noen at jeg har sett dem.

Min store fristelse er å lukke meg inne i en boble og bli ferdig med en ting om gangen. Men i ’bobler’ ser jeg ingenting, og det er en velsignelse å se og bli sett. Derfor blir jeg glad når begge ting skjer. Det bekrefter at boblene ikke har slukt meg.

Av samme grunn er det viktig for meg å gi og motta profetiske hilsener fra Gud. Jeg tror nemlig at det viktigste med en profetisk hilsen er at mennesket som mottar den føler seg sett av Gud. Dagens formaning fra hebreerforkynneren er:
    La oss ha omtanke for hverandre, så vi oppgløder hverandre til kjærlighet og gode gjerninger.
    Hebr 10:24
Det blir overskudd til kjærlighet og gode gjerninger der vi blir sett av Gud og mennesker.

Dagens ’manna’:
    Gud – takk for omtanken din!

Ingen kommentarer: