fredag 20. mai 2011

Stødig

I morgen håper jeg at jeg får tid og anledning til å snekre litt. Jeg skal sette opp noen stolper som skal bære et lite halvtak. Lørdag før påske fikk jeg støpt ned stolpesko. Stolpene skal ikke bare bære det lille taket, men store mengder snø til vinteren – derfor er det viktig at de står støtt.

David hadde falt så langt som det går an å falle. Livsfundamentet hadde sviktet. Da ba han:
    Skap et rent hjerte i meg, Gud, gi meg en ny og stø ånd!
    Salme 51:8-15
Davids eneste håp i elendigheten var at Gud ikke bare tilga og renset hans hjerte, men at han ga ham en ny og stø ånd.

Når min ånd fylles av Herrens ånd, har livet et fundament som gjør at jeg står støtt. Det kan komme mørketid med tunge bører, men er ånden stø, har jeg ingenting å frykte.

Ingen kommentarer: