søndag 29. mai 2011

Respons på en bønn

Det er en optimistisk overskrift, og jeg tror på bønnesvar. Men dette er noen tanker som kom som følge av at det plutselig dukket opp en respons lenge etter at jeg forrige gang skrev om den bønnen* som er dagens tekst:
    Anonym sa...
    tror du virkelig på gud? :L
…og da måtte jeg svare:
    Hei "anonym"
    Ja, av hele mitt hjerte. For meg er han like virkelig som den lufta jeg puster i. Selv om jeg mener at "tro" handler om å gå lenger enn det som er logisk, er det faktisk mer logisk for meg å tro enn å ikke tro.
    Ønsker deg Guds velsignelse!
    Jostein
Jeg fikk ikke respons på svaret mitt, men jeg tror at han som kan gjøre uendelig mye mer enn jeg ber om og forstår** også når fram med velsignelse til en anonym ”L”. Jeg ber også om at du må oppleve Guds nærvær akkurat nå når du leser dette!

* Liggende åttetall
** Ef 3:14-21

Ingen kommentarer: