fredag 29. oktober 2010

Klanen

Et resultat av det siste halvårets moderate treningsprogram er at jeg har mer utholdenhet når jeg legger ut på en lang løpetur. Å ha lagt bak seg ei mil og kjenne at jeg kan fortsette ei stund til gir en god følelse.

Jeg har alltid beundret utholdenhet, enten det er innen idrett eller i et engasjement i forhold til en jobb eller hobby. Det er ikke så vanskelig å finne engasjement og entusiasme i en oppstartsfase, men å møte mennesker med entusiasme både i medgang og motgang, år etter år, det imponerer.

Vålerengaklanen er et eksempel på det. De er stort sett trofaste mot laget sitt både i motgang og medgang – og i tillegg snakker de om tro, håp og kjærlighet.
Kanskje vi har noe å lære?
    Jeg vet om dine gjerninger, din kjærlighet og din tro, din tjeneste og din utholdenhet. Ja, dine siste gjerninger overgår dine første!
    Åp 2:18–29
så tar jeg omkvedet: ”Den som har ører...” og ber om at mine siste gjerninger må overgå mine første.

Ingen kommentarer: