søndag 28. mars 2010

Vil du at Kongen skal komme til byen?

Om noen timer kommer jeg til å stille dette spørsmålet på gudstjenesten i Ålborg. Temaet for helga har vært Jabes’ bønn* – og jeg kommer til å knytte dette sammen med det faktum at Jabes fikk bønnesvar.

I en annen sammenheng sier Jakob: ”Dere ber, men får ikke, fordi dere ber galt.” (Jak 4:3).
Det går jo an å trekke en konklusjon at Jabes fikk fordi han ba rett. Derfor tror jeg at hans bønn kan brukes som et mønster for hvordan vi skal be om at Jesus skal komme til den byen hvor jeg bor:

* "Å, om du bare ville velsigne meg og utvide grensene mine! Må din hånd være med meg, og må du holde meg borte fra ondt så jeg ikke blir årsak til smerte!" Så gav Gud ham det han ba om.
Kilde: 1 Krøn 4:10 fra Bibelen Guds Ord - Bibelforlaget 1997

Palmesøndagens tekst: Joh 12:12-24

Ingen kommentarer: