tirsdag 9. mars 2010

Bygg!

"Bygg" er det eneste ordet jeg tar med fra teksten* i dag. Riktignok handler den om å bygge veier og ta bort snublesteiner slik at det blir god kommunikasjon mellom Gud og hans barn. Men da tenker jeg at det kan handle om alt som kan bidra til en slik kontakt – til og med et fysisk bygg. "Bygg" var viktig for oss da vi var i Moldova. Den 10. juni 2005 står følgende i dagboka mi:
På onsdag kjøpte vi en eiendom i Drokia. Et elendig hus, men en veldig grei eiendom. Sasha og jeg var sammen hele dagen, og da gikk det på russisk. Vi dekket en haug med emner.... stakkars Sasha – jeg takket ham for hans tålmodighet: ”спасибо вам за ваше терпение!”


Vi ga 5000 dollar for eiendommen og det var den andre eiendommen vi kjøpte. Den ble fort pusset opp med nye vinduer og oppvarming og har blitt brukt til stor velsignelse i fem år (Flere bilder fra vår side). Jeg tegnet et nytt lokale ved siden av, men vi kom aldri så langt at det ble realisert.
Nå er planene mer moderate og de ønsker å bygge et lite ”servicebygg” med toaletter, dusjer og et vaskeri i bakgården.
(Se bilder på facebook – og særlig dette bildet)
– Det vil jeg være med på å virkeliggjøre. Tror de kommer langt med kr. 100.000. Dagens oppfordring er ”Bygg!” – ta kontakt med Magna på misjon og bistand (tlf 22998542) dersom du vil være med på ”Prosjekt Drokia”.

* Jes 57:14-16 - en annen refleksjon:
I Herrens Mesta

Ingen kommentarer: