mandag 18. januar 2010

Stadig like begeistret

Det har mange ganger vært min oppgave å presentere noen for et enkeltmenneske eller for en hel forsamling – hva sier jeg da? Jeg har prøvd å tenke på hvordan jeg har introdusert mennesker, men jeg vet at jeg aldri har sagt:
    «Kom og se en mann som har fortalt meg alt det jeg har gjort!»
    Joh 4:27-30
Den relativt korte samtalen hadde vært livsforvandlende for den samaritanske kvinnen og hun ville gjerne at andre skulle få møte mannen hun hadde samtalt med. Mine møter med Jesus har gjort en stor forskjell i livet mitt også: Jeg er frelst, jeg har et oppdrag og jeg har et mål! Men hvordan har jeg presentert ham for mine venner? Jeg håper at jeg har klart å formidle noe. Dersom jeg ikke skulle være opptatt av å finne en teologisk korrekt formulering, eller en evangeliserende måte å beskrive Jesus på, vil jeg si:
”Håper du kjenner ham som aldri slutter å begeistre meg!”

Ingen kommentarer: