onsdag 16. september 2009

Overvinner!

Da jeg første gang var på pastorgruppa i Oslo ba de andre pastorene for ”nykomlingen”. Ole Bjørn Urne kom med en profetisk hilsen som blant annet inneholdt: ”Du er en overvinner!”

Jeg begynte nesten å le for meg selv, og etterpå kunne jeg fortelle ham at hver sesjon kadetter i Frelsesarmeen har et navn. Navnet på ”min” sesjon (1974-76) var ”Overvinnerne”. Et navn er med på å gi identitet. Bildet viser datteren vår, Silje, og meg under Overvinnernes sesjonsflagg i London i 2002. Samme dag fikk ”hennes” sesjonsflagg også sin plass på ”veggen” i høgskolens "Assembly hall". Paulus er klar i sin oppfordring:
    La ikke det onde overvinne deg, men overvinn det onde med det gode!
    Rom 12:9-21
Det er også et vers som fungerer flott som ”Hustavle”!

Ingen kommentarer: