mandag 31. august 2009

Ekstraordinært sytremøte

Det hadde vært misnøye og sutringen i organisasjonen. Det måtte innkalles til ekstraordinært styremøte. Trykkleifsdjevelen hadde denne gang nokså passende sørget for at det ble innkalt til ”Sytremøte”.

Utrolig at vi tillater sutring å ødelegge så mye for oss. Noen holder sutringen for seg selv – og det skader bare dem selv, men det er ille nok. Til slutt går det ut over helsa og da får de mer å sutre for. Noen sprer sutringen til andre. Jeg kjenner mennesker som jeg vet kommer til å servere ”skit” uansett om de ser blide ut når jeg møter dem. Alltid er det noe som er galt.
    De som går seg vill i ånden,
    skal få innsikt,
    og de som murrer,
    skal få lærdom.

    Jesaja 29:24
Jesaja serverer en profeti om den store forvandlingen som skal komme en dag. Et framtidshåp. 

Gud, gi meg større innsikt slik at jeg unngår å skade meg selv og andre med misnøye. Eller for å bruke Jabes ord: ”hold meg borte fra ondt slik at jeg ikke blir årsak til smerte”. 1 Krøn 4:10

1 kommentar:

Anonym sa...

Flott bilde...
det er slik jeg kjenner Silje!