mandag 29. august 2011

Hva er alternativet?

Jeg har hørt svaret fra andre og brukt det selv:
’Det er bedre enn alternativet!’ på spørsmålet ’Hvordan kjennes det å passere 50?’

Nå er det bra å være både 50 og 55, men det kan være situasjoner som er vanskelige, men som vi må gjennom, fordi det ikke finnes alternativ eller at de andre alternativene er dårligere.
    «Herre, hvem skal vi gå til? Du har det evige livs ord, og vi tror og vet at du er Guds Hellige.»
    Joh 6:66-69
Dette var Peters svar på Jesu fristillende spørsmål: ’Vil også dere gå bort?’. Hans svar har gitt inspirasjon til mange. H. A. Tandberg skrev sin vakre sang: ’Å, Herre til hvem skulle vi dog gå hen?’ og jeg valgte samme utgangspunkt da jeg skrev min ”klagesang”* til den nye sangboka, og som jeg gjenga her på bloggen den 22. juli i år.

Peters svar inspirerer fremdeles!

* Sangen "Herre, vær hos oss nå" kan lastes ned fra mange nettsteder, bl.a. HER

Ingen kommentarer: