fredag 22. oktober 2010

Så lenge jeg lever…

Det skjer endringer i løpet av et liv. Som gutt var det ting jeg trodde jeg kom til å holde på med hele livet:

Fotball var viktig. Selv om jeg aldri ble god, var det OK å være supporter. Jeg holdt med Viking og Stoke. Det første fordi jeg regner meg som Siddis – det andre fordi Gordon Banks var en fantastisk keeper, og han spilte på Stoke. Men så ble fotball mindre og mindre viktig.

Frimerker – jeg trodde jeg hadde en hobby for resten av livet. Da jeg brukte lommepengene for en hel måned for å kjøpe ett frimerke hos Middelthon i Stavanger oppdaget jeg at det var gamle menn som var i filatelibutikken i samme ærend – tenk at jeg kunne holde på så lenge! Men frimerker ble mindre viktig.

Hobbyer endrer seg. Men det er noe som er uforanderlig:
    Jeg elsker Herren, for han hørte meg
    da jeg tryglet og bad.
    Fordi han vendte øret til meg,
    vil jeg kalle på ham så lenge jeg lever.

    Salme 116:1–8
Han hører fortsatt!

Ingen kommentarer: