torsdag 21. oktober 2010

Etterskudd

Av og til er det et utsagn som fester seg hos meg. Når det skjer ved anledninger som i utgangspunktet interesserer meg er det kanskje ikke så rart, men at jeg husker et utsagn som Jens Book Jenssen kom med har overrasket meg. Han tilhørte verken min generasjon eller den type musikk som jeg brydde meg om, men i et intervju på TV ble han spurt om han hadde fått noen gode råd i livet.

Book’n svarte:

”Min far sa at livet er et kappløp med regninger – er du først kommet foran så sørg for at du aldri kommer på etterskudd!”

Antakelig syntes jeg at rådet var godt, for det festet seg. Og – jeg kan ikke fordra å komme på etterskudd med noe som helst.

Men noe er viktigere enn alt annet:
    La oss altså være på vakt så det ikke skal vise seg at noen av dere blir liggende etter, siden løftet om å komme inn til Guds hvile fortsatt gjelder.
    Hebr 4:1–7
Enda er det nådetid!

Ingen kommentarer: