torsdag 7. oktober 2010

En klar hensikt

Jeg har en hensikt med bloggen, og fra tid til annen minner jeg meg selv om den. Den er en jakt etter dagens ”manna”, eller min åndelige niste om du vil.

Det er alltid en fordel å være bevisst på hvorfor man skriver eller gjennomfører en eller annen aktivitet.

Min begeistring for de johanneiske skriftene blir ikke mindre når jeg leser:
    Jesus gjorde også mange andre tegn for øynene på disiplene, tegn som det ikke er skrevet om i denne boken. Men disse er skrevet ned for at dere skal tro at Jesus er Messias, Guds Sønn, og for at dere ved troen skal ha liv i hans navn.
    Joh 20:30–31
Johannes' hensikt var klar. Han skrev for at leserne skulle tro at Jesus er Messias. I dag skal jeg treffe lederne for ”feltarbeidet” i de nordiske territoriene for å diskutere hva vi kan gjøre sammen for å stimulere nyplanting av korps/menigheter i landene våre. Det er greit å ha en klar hensikt.

Ingen kommentarer: