onsdag 21. oktober 2009

Dotter i ørene

Jeg har både forkynt og skrevet mye om å høre Guds stemme. Mitt utgangspunkt er troen på at Gud taler ofte, men at det er få som hører etter eller mange som har dotter i ørene. Mange har kontaktet meg og gitt uttrykk for at de ønsker å høre Guds røst og har spørsmål om hvordan. Jeg har et lengre bibelstudium om å se og høre Gud, og temaet er for stort for et kort blogginnlegg.

Ønsket om å høre Gud er ikke det samme som å lytte til siste plata med favorittartisten, eller å høre stemmen til kjæresten eller barnebarna. Det handler om mer enn hygge og underholdning å ha et slikt ønske! Det innebærer at jeg må handle på det han sier. Dersom jeg ikke er villige til det vil hjertet bli hardt:
    Derfor, som Den hellige ånd sier:
    I dag, om dere hører hans røst,
    så gjør ikke hjertene harde…

    Hebr 3:7-14
…når hjertet er hardt får jeg dotter i ørene.

Ingen kommentarer: