torsdag 9. juli 2009

Slekt

Det er mulig at interessen for slekt kommer med årene. I hvert fall synes jeg det er mer spennende nå enn da jeg var yngre. Så langt jeg vet, har det ikke vært drevet mye slektsforskning i min familie, mens hun som jeg er gift med har slektstre med aner tilbake til 1400-tallet. Det kan virke som om jeg er ”programforpliktet” til å tenke åndelig, men det ”åndelige” aspektet ved ”slekt” interesserer meg faktisk enda mer en enn et slektstre. Tenk å være så heldig at jeg har forfedre som faktisk har bedt for meg. Det jeg ”sår” vil mine etterkommere høste. Derfor er det ikke så rart at det kommer en Bramwell Booth etter en William, en Franclin Graham etter en Billy, en Gary Wilkerson etter en David, en Rune Edvardsen etter en Aril – lista kunne fortsatt i timevis:
    ”Slekt etter slekt skal prise din gjerning, fortelle om de storverk du gjør.”
    Salme 145:1-8
. Et fantastisk perspektiv!

Ingen kommentarer: