lørdag 1. juli 2023

Skritt for skritt

Denne helga er det Frelsesarmeens årskongress i Oslo på NOVA i Lillestrøm. Jeg er der med forventning, og det har vært godt å være sammen med mange mennesker i Guds nærhet. Vi tjuvstartet på torsdag kveld med innvielse og utsendelse av dem som var ferdig utdannet på Offiserskolen. Det var flott å se og høre de nye løytnantene og se deres glede i Herren over valget de gjorde og at de hadde nådd målet.

Som kalt er jeg og alle vi som tror på Jesus som Herre, alltid på valg. I dag har jeg allerede gjort mange valg. Jeg har valgt å bruke god tid til å lese dagens tekst og samtale og be sammen med Magna. Jeg har valgt de to seminarene jeg vil gå på i ettermiddag - og jeg må velge hva jeg gjør med det jeg hører der. Hele tiden har jeg i bakhodet at 

"Slik Kristus er, er vi i denne verden!"
1 Johannes 4:17b

- som ekte og sant menneske, og som ekte og sann ny skapning i Kristus. Klarer jeg å være sann i dette valget - ber jeg om at det må oppleves som ekte. 
Jeg tror det er det Gowans også ber om i dagens vers!

Ingen kommentarer: