lørdag 15. juli 2023

Når Gud peker på meg . . .

«Hvorfor meg, Herre, hva har jeg noen gang gjort for å fortjene kun én av alle gledene jeg har opplevd?» 
spør Kris Kristofferson. 

Jeg er glad i sangen hans og kjenner meg igjen. Andre ganger kan det være en utfordring når Gud minner meg om noe jeg må gjøre, og spørsmålet «Hvorfor meg, Herre!» kan også dukke opp i slike situasjoner også. 

Da er det godt at andre også har hatt slike tanker – f. eks. David:
 
«Jeg takker deg for at jeg er så underfullt laget.
Underfulle er dine verk, det vet jeg godt.
Knoklene mine var ikke skjult for deg
da jeg ble laget på hemmelig vis og vevd dypt i jorden.
Dine øyne så meg da jeg var et foster.
Alle dager er skrevet opp i din bok,
de fikk form før én av dem var kommet.
Dine tanker, Gud, er dyrebare for meg,
summen av dem er ufattelig

Salme 139:14-17
- Og ikke overraskende, også John Gowans 😊


Ingen kommentarer: