søndag 11. juni 2023

Det er mye å være takknemlig for!

I dag gleder jeg meg over en fantastisk flott dag sammen med gode frivillige medhjelpere i Frelsesarmeen i Kragerø i går. Vi hadde også besøk av gode venner i FA-kor og FA-brass og fikk dele gledesbudskapet i ord og toner for masse mennesker på Torget og på en flott musikkfest om ettermiddagen. I tillegg fikk vi markert "Rusfri dag" på en dag hvor vi kunne møte flest mulig på Torget.

I kapittelet: «Å Herre . . . jeg takker» ­­i den første diktsamlingen, har Gowans også dette som sitt tema. 

Det avsluttes med tre små dikt om tro, håp og kjærlighet. I dag deler jeg verset om takknemlighet for troen. 

Det som skjer i Kragerø er og blir et trosprosjekt. Som Jesus sa: 

Den som blir i meg og jeg i ham, han bærer mye frukt, 
men uten meg kan dere intet gjøre. Johannes 15:5

og litt senere: 

Dette har jeg sagt dere for at min glede kan være i dere 
og deres glede kan bli fullkommen. Johannes 15:11

Gleden blir fullkommen fordi det handler om ham og ikke om oss 
– det er enda en grunn til å være takknemlig!

Ingen kommentarer: